Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet Teacher Learning for European Literacy Education har til formål at forbedre elevers læringsresultater – især de der er uddannelsesmæssigt dårligt stillet. Dette skal ske ved at udvikle underviseres viden om en ny literacypædagogik, Systemisk Funktionel Lingvistik (SFL).
Nøgleresultater
Over de to år, projektet varede, skulle deltagerne samle og opbygge en fælles viden og forståelse for SFL-baseret pædagogik. Noget, der både ville ske via nationale og internationale møder samt ved at udvikle et fælles undervisningsmateriale, der skulle afprøves i folkeskolen, naturligvis med support fra det pågældende lands projektkonsulenter.
Erfaringerne fra de forskellige lande blev udvekslet og diskuteret på internationale konferencer, hvor australske forskere på området også deltog.
Erfaringerne fra de forskellige lande blev udvekslet og diskuteret på internationale konferencer, hvor australske forskere på området også deltog.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/12/11 → 31/12/13 |
Samarbejdspartnere
- Københavns Professionshøjskole (leder)
- Strathclyde University (Projektpartner)
- Professionshøjskolen UCC (Projektpartner)
- Institute of Theoretical and Computional Linguistics (Projektpartner)
- Universidad Autonoma de Madrid (Projektpartner)
- University of Sydney (Projektpartner)
- Professionshøjskolen UCN (Projektpartner)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (Projektpartner)
- Professionshøjskolen Metropol (Projektpartner)