Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Tværprofessionelt samarbejde er almindeligt i forhold til pædagogisk arbejde med børn, unge og voksne med særlige behov eller i udsatte positioner. Bl.a. er det almindeligt at der på specialskoler indgår forskellige faggrupper såsom lærere, pædagoger, fysioterapeuter mv. i arbejdet omkring børns læring. I pædagoguddannelsen fra 2014 er et tværprofessionelt element indlagt i uddannelsens specialiseringsdel. Hensigten med dette element er ifølge UCC’s studieplan; at styrke pædagogstuderendes kompetencer i at anvende deres pædagog faglighed i det tværprofessionelle samarbejde for at styrke kvaliteten i opgaveløsningen.
Dette er et forslag til et delprojekt i satsningen Tværprofessionelt samarbejde om inklusion og lige muligheder – har til formål at skabe viden om det tværprofessionelle samarbejdes betydning i social og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner. Delprojektet vil have særlig fokus på at undersøge og bidrage med viden om pædagogens perspektiver, bidrag og faglighed heri.
Delprojektet skal bidrage med viden i satsningens samlede vidensproduktion om tværprofessionelt samarbejde og har endvidere til formål at bibringe viden til brug i forbindelse med undervisning på specialiseringen Social og specialpædagogik i pædagoguddannelsen.
Spørgsmål til undersøgelse:
Hvilken betydning har tværprofessionelt samarbejde i social- og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner?
Og hvordan kommer pædagogens faglighed til udtryk i det tværprofessionelle samarbejde?
Dette er et forslag til et delprojekt i satsningen Tværprofessionelt samarbejde om inklusion og lige muligheder – har til formål at skabe viden om det tværprofessionelle samarbejdes betydning i social og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner. Delprojektet vil have særlig fokus på at undersøge og bidrage med viden om pædagogens perspektiver, bidrag og faglighed heri.
Delprojektet skal bidrage med viden i satsningens samlede vidensproduktion om tværprofessionelt samarbejde og har endvidere til formål at bibringe viden til brug i forbindelse med undervisning på specialiseringen Social og specialpædagogik i pædagoguddannelsen.
Spørgsmål til undersøgelse:
Hvilken betydning har tværprofessionelt samarbejde i social- og specialpædagogisk praksis med børn og unge i udsatte og marginaliserede positioner?
Og hvordan kommer pædagogens faglighed til udtryk i det tværprofessionelle samarbejde?
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/01/15 → 31/12/15 |
Emneord
- specialpædagogik
- tværprofessionalisme
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Samarbejde på tværs om inklusion og lige muligheder
Tofteng, D. M. B. (Projektleder), Bladt, M. (Projektdeltager), Madsen, L. (Projektdeltager), Rasmussen, G. L. (Projektdeltager), Sederberg, M. (Projektdeltager), Ritchie, T. (Projektdeltager), Sauzet, S. Ø. D. (Projektdeltager), Jensen, C. R. (Projektdeltager), Stæhr, M. (Projektdeltager), Olesen, C. F. (Projektdeltager) & Hamre, B. F. (Projektdeltager)
01/05/13 → 01/03/17
Projekter: Projekt › Forskning
Fil