Projektdetaljer
Beskrivelse
Ph.d. projektets originale titel er "Improving middle school algebra through bi-institutional lesson study".
Projektet undersøger potentialerne i en ny metode til at udvikle undervisningen i algebra på folkeskolens ældste klassetrin med særligt henblik på at lette elevernes overgang til gymnasiet. Metoden engagerer lærere fra disse institutioner i såkaldte lektionsstudier. De nævnte potentialers internationale perspektiver ift. overgangsproblemer i matematik udforskes på basis af den Antropologiske Teori om det Didaktiske, som er velegnet til at modellere matematiske og didaktiske fænomener pa tværs af institutioner.
Projektet undersøger potentialerne i en ny metode til at udvikle undervisningen i algebra på folkeskolens ældste klassetrin med særligt henblik på at lette elevernes overgang til gymnasiet. Metoden engagerer lærere fra disse institutioner i såkaldte lektionsstudier. De nævnte potentialers internationale perspektiver ift. overgangsproblemer i matematik udforskes på basis af den Antropologiske Teori om det Didaktiske, som er velegnet til at modellere matematiske og didaktiske fænomener pa tværs af institutioner.
Kort titel | Overgangen fra folkeskolen til gymnasiet i algebra |
---|---|
Status | Igangværende |
Effektiv start/slut dato | 02/01/23 → 28/02/26 |
Emneord
- matematik
- algebra
- folkeskolen
- Lektionsstudier
- ungdomsuddannelser