Udvikling af algebraundervisningen i udskolingen gennem bi-institutionelt lektionsstudie

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Ph.d. projektets originale titel er "Improving middle school algebra through bi-institutional lesson study".

Projektet undersøger potentialerne i en ny metode til at udvikle undervisningen i algebra på folkeskolens ældste klassetrin med særligt henblik på at lette elevernes overgang til gymnasiet. Metoden engagerer lærere fra disse institutioner i såkaldte lektionsstudier. De nævnte potentialers internationale perspektiver ift. overgangsproblemer i matematik udforskes på basis af den Antropologiske Teori om det Didaktiske, som er velegnet til at modellere matematiske og didaktiske fænomener pa tværs af institutioner.
Kort titelOvergangen fra folkeskolen til gymnasiet i algebra
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato02/01/2328/02/26

Emneord

  • matematik
  • algebra
  • folkeskolen
  • Lektionsstudier
  • ungdomsuddannelser