Undersøgelse af litteraturbrug ud fra redegørelser for eksamensgrundlaget i ny læreruddannelse

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Undersøgelsen ligger i forlængelse af en undersøgelse fra 2020
”Litteratur i Læreruddannelsen En empirisk undersøgelse af hvad der karakteriserer den litteratur der aktuelt bruges i Læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole (Thygesen, Stine; Schrøder, Vibeke).

Undersøgelsen har fokus på faggruppers litteraturbrug som anført i deres ”Redegørelser for eksamensgrundlaget” med henblik på at afdække fagenes vidensgrundlag. Det sker gennem en kategorisering af litteratur.


StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/09/2427/06/25

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læreruddannelse
  • læreruddannelsesdidaktik
  • litteraturbrug
  • Vidensgrundlag