Projektdetaljer
Beskrivelse
Undersøgelsen ligger i forlængelse af en undersøgelse fra 2020
”Litteratur i Læreruddannelsen En empirisk undersøgelse af hvad der karakteriserer den litteratur der aktuelt bruges i Læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole (Thygesen, Stine; Schrøder, Vibeke).
Undersøgelsen har fokus på faggruppers litteraturbrug som anført i deres ”Redegørelser for eksamensgrundlaget” med henblik på at afdække fagenes vidensgrundlag. Det sker gennem en kategorisering af litteratur.
”Litteratur i Læreruddannelsen En empirisk undersøgelse af hvad der karakteriserer den litteratur der aktuelt bruges i Læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole (Thygesen, Stine; Schrøder, Vibeke).
Undersøgelsen har fokus på faggruppers litteraturbrug som anført i deres ”Redegørelser for eksamensgrundlaget” med henblik på at afdække fagenes vidensgrundlag. Det sker gennem en kategorisering af litteratur.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/24 → 27/06/25 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- læreruddannelse
- læreruddannelsesdidaktik
- litteraturbrug
- Vidensgrundlag