Søg koncepter
|
Valgte filtre
|
- 1 - 50 ud af 4.982 resultater
Søgeresultater
-
2024
Kulturbegreber og interkulturalitet i franskfagets begynderundervisning
Löbl, S. K., 2024, (Accepteret/In press) I: Sprogforum. 78Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Playing with languages through languages
Löbl, S. K. & Jacobsen, S. K., 2024, (Accepteret/In press) I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning. 12, 1Bidragets oversatte titel :Flersproget leg på tværs af sprog Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Sensitive snublerier i arbejdet med køns- og seksualitetsnormer blandt unge i klubber: Et queerperspektiv på fritids- og ungdomspædagogik
Scott, K., Hansen, R. P. & Falkenberg, H., 2024, (Accepteret/In press) Fritids- og ungdomspædagogik: En introduktion til større børn og unges hverdagsliv i fritids- og ungdomsklubber. Petersen, K. E. & Schultz, C. (red.).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Udvikling af en designbaseret model for spildidaktik i fremmedsprogsundervisning: Et udviklingsprojekt på læreruddannelsen om spildidaktik
Löbl, S. K., Oldenburg Lauta, K. & Andersen, N., 2024, (Accepteret/In press) I: Sprogforum. 78Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
2023
»Journalister må jo heller ikke lyve, det lærte vi selv i dansk«: om elevers kritiske læsning af falske nyheder på sociale medier
Hansen, K. R. & Blom, J. N., 6 okt. 2023, I: Viden om Literacy. 34, s. 58-67 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
Åben adgang -
11 forskere: Fødekæden fra folkeskolen til de sproglige professioner er brudt sammen
Andersen, L. K., Gregersen, A. S., Hansen, C. F., Kjærbæk, L., Rahn, L., Olsen, M., Brouwer, R., Jensen, S. H., Gaarsmand, S., Fernandez, S. & Hattesen Balle, S., 14 nov. 2023, I: Altinget.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Academia in clinical practice: conflicting roles for nursing-school teachers in a Danish dedicated educational unit
Evron, L. O. & Højbjerg, K. H., 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Academic writing strategies among Danish students with a professional background
Højbjerg, K. H. & Hindhede, A. L., 12 jun. 2023, I: Education Inquiry.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
A cycle model of intercultural learning: educating the global citizen
Svarstad, L. & Risager, K., 10 okt. 2023, I: Language, Culture and Curriculum. ISSN: 0790-8318 EISSN: 1747-7573 DOI: 10.1080/07908318.2023.2267611, 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adjudications and tinkering with care for socially vulnerable patients with type 2 diabetes in general practice
Guassora, A. D., Tvistholm, N., Kofod, F. S. G., á Rogvi, S., Wind, G. & Christensen, U., 18 okt. 2023, (Accepteret/In press) I: Scandinavian Journal of Primary Health Care.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Algorithms of the Heart- A Fugue about Consciousness
Dahlager, L. M. C., 1 jan. 2023, Unconscious Intelligence in Cybernetic Psychology. Hansen, T. & Hass, H. (red.). London: Routledge, s. 177-187 11 s.Bidragets oversatte titel :Hjertets algoritmer - En fuga om bevidsthed Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Analysestrategier i sundhedsfaglige undersøgelser
Mathar, H., Nielsen, A., Nielsen, M., Sandholm Larsen, N. J. S., Wodskou, P. M., Bennich, B. B., Klenske, F. R. S. F., Petersen, R. A. & Roelsgaard, I. K., 9 mar. 2023, Analysestrategier i sundhedsfaglige . Kbh.: Samfundslitteratur, 150 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Anmeldelse af antologien Sproglig og kulturel mangfoldighed i læremidler til sprogundervisning i Norden. Dansk og svensk som fremmedsprog, andetsprog, førstesprog, nabosprog og transitsprog (redigeret af Karen Risager)
Steffensen, T., 2023, I: Sprogforum. 29, 76, s. 111-115 5 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse
-
Anvendte begreber og tilgange i forbindelse med brugerinvolvering i sundhedsvæsenet.
Enemark Larsen, A. & Duus, L., 6 mar. 2023, Brugerinviolvering i sundhedsvæsenet : en personcentreret tilgang på tværs af professioner og sektorer. Enemark Larsen, A., Duus, L. & Sørensen, B. (red.). Kbh.: Gad, s. 47-60 13 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Approaching responsibility: A sensory approach to reflexivity on researcher-participant relations
Justenborg, K. V. & Nilsson, I. A., 2023, I: Kvinder, Køn & Forskning. 2, s. 59-74 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Association Between Risk Factors and Readmission for Patients With Atrial Fibrillation Treated With Catheter Ablation: Results From the Nationwide DenHeart Study
Risom, S. S., Thygesen, L. C., Rasmussen, T. B., Borregaard, B., Nørgaard, M. W., Mols, R., Christensen, A. V., Thorup, C. B., Thrysoee, L., Juel, K., Ekholm, O. & Berg, S. K., 2023, I: The Journal of Cardiovascular Nursing. 38, 1, s. E31-E39Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
At gøre det umulige muligt - en governmentality analyse af en socialsygeplejerskes arbejde
Andres, E. M., Højbjerg, K. H., Jensen, C. J. & Gadgaard, C. I., mar. 2023, I: Tidsskrift for Arbejdsliv. 25, 1, s. 44-58Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
At tænke med sanserne
Ørsted Sauzet, S. & Falkenberg, H., 20 apr. 2023, Multisensoriske metoder og analyser: til undersøgelser af pædagogiske praksisser. Helene, F. & Sauzet, S. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, Bind 1. s. 11-27 17 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
At undersøge og observere i skolen
Steffensen, T., 2023, Integreret praktik i læreruddannelsen. Böwadt, P. R. & Jepsen, R. E. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 81-99 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Becoming Socially Invisible: Exploring children’s participation in the light of pedagogues precarious working conditions
Marschall, A. & Munck, C., 2023, I: Childhood.Bidragets oversatte titel :Når børn bliver socialt usynlige Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Bedre normeringer er ikke nok til at sikre børns trivsel. De voksne skal være pædagoger
Munck, C. & Marschall, A., 23 okt. 2023, I: Dagbladet Information.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
-
Beskyttelse af børn
Ebsen, F. C. & Egelund, T., 2023, Socialpolitik. Larsen, J. E. & Juul, S. (red.). København: Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Biomedical Laboratory Science students help faculty develop transparent intended learning outcomes
Lorenzen, H., Bahrenscheer, J. G. & Ellegaard, M., 26 aug. 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
Åben adgang -
Bodies and orientations. Perspectives and strategies among service users in psychosocial rehabilitation housing facilities in Denmark
Steno, A. M., 2023, I: Anthropology & Medicine. 30, 1, s. 17-30 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Borgeren, der selv opsøger interventioner fra eget hjem
Jessen-Winge, C., Sørensen, B. Ø. & Cederholm, M., 1 mar. 2023, Brugerinvolvering i sundhedsvæsnet: en personcentreret tilgang på tværs af professioner og sektorer. Larsen, A. E., Duus, L. & Sørensen, B. (red.). Kbh.: Gad, s. 257-278 21 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Botilbudsarkitektur som prisme for menneskesyn
Bonfils, I. B. S. & Frandsen, A. K., 1 jun. 2023, Universelt design. : tværdisciplinære perspektiver i teori og praksis. Frandsen, A. K., Storgaard Bonfils, I. & Olsen, L. (red.). København: Aalborg Universitetsforlag, s. 33-52 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang -
Boundary care-practices and ethical dilemmas
Munck, C. & Marschall, A., 3 maj 2023, (Under udarbejdelse) Professional Ethics in Welfare Work and Education – Nordic Perspectives. Ribers, B. & Warring, N. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Brugerinviolvering i sundhedsvæsenet: En personcentreret tilgang på tværs af professioner og sektorer.
Enemark Larsen, A. (red.), Duus, L. (red.) & Sørensen, B. (red.), 6 mar. 2023, Brugerinviolvering i sundhedsvæsenet.: – en personcentreret tilgang på tværs af professioner og sektorer. . 1 udg. Danmark: Gad, Bind 1.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Brugerinvolvering i sundhedsvæsenet: en personcentreret tilgang på tværs af professioner og sektorer
Larsen, A. E. (red.), Duus, L. (red.) & Sørensen, B. (red.), 2023, København: Gad.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Antologi › Undervisning
-
Brugerperspektiver i social- og specialpædagogisk arbejde
Steno, A. M., 2023, Social- og specialpædagogik i pædagoguddannelsen. Vikær Andersen, T. (red.). 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 533-548 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Brug rekrutteringskrisen til at få flere mænd ind i sygeplejen
Nielsen, B. F. R. & Evron, L. O., 2 jan. 2023, I: Sundhedsmonitor.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.
-
Bæredygtighed i sprogfagene - en Cyklus-Task-Chunks tilgang
Svarstad, L., von Holst-Pedersen, J. & Löbl, S. K., 29 jun. 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Bæredygtighed og dagtilbudspædagogik: eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser
Husted, M. (red.), Jørgensen, N. J. (red.) & Madsen, K. D. (red.), 19 maj 2023, 1 udg. Frederiksberg: Frydenlund. 175 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Antologi › Formidling
-
Bærekraft.Bæredygtighed. Hållbarhet: Et nytt perspektiv på dansk/norsk/svensk
Myren-Svelstad, P. E. & Steffensen, T., 2023, 16 s. Nordiske temadage i læreruddannelsen.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Børneinddragelse i socialt arbejde
Sørensen, K. M. & Jensen, B. S., 2023, Samfundslitteratur.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Formidling
-
Børn har ikke brug for mere regnearkslogik, der fortæller dem, hvad de kan og ikke kan.
Marschall, A., 22 maj 2023, I: Altinget.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
-
Børn og unges science-kapital: Baselinerapport
Pedersen, H. S., Hindsholm, M., Mikkelsen, M., Holmegaard, H. T., Nielsen, K. B., Ulriksen, L., Vixø, K., Hansen, M. F., Nielsen, S. S., Blomgreen, C., Christiansen, N. & Jakobsen, L. S., 21 sep. 2023, Kbh. : VIVE - Det nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning › peer review
Åben adgang -
Changing smoking behavior and epigenetics: a longitudinal study of 4,432 individuals from the general population
Skov-Jeppesen, S. M., Kobylecki, C. J., Jacobsen, K. K. & Bojesen, S. E., jun. 2023, I: Chest. 163, 6, s. 1565-1575 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Child-Directed child Welfare research and development in Denmark
Petersen, M., 20 jul. 2023, Children and young people's participation in child protection: International research and practical applications. Oxford University Press, s. 34-62 29 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Children and young people's participation in child protection: international research and practical applications
Petersen, M. (red.) & Križ, K., 31 maj 2023, Oxford University Press. 255 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Formidling
-
Children's curiosity in nature, science and sustainability education - socio-ecological atmospheres
Jørgensen, N. J., Damgaard, B. V., Hasselstrøm, K. B., Husted, M. & Madsen, K. D., 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Children’s Participation in Child Protection in International Contexts: Methods and Outcomes of Transformative Participation
Petersen, M., 12 sep. 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling
-
CLIL og bæredygtighed i sprogfagene: En Cyklus-Task-Chunks tilgang
K. Svarstad, L. & von Holst-Pedersen, J., 1 dec. 2023, I: Nordic Journal of Language Teaching and Learning. Vol. 11, No 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Clinical outcomes of a short-term family-focused intervention for patients with atrial fibrillation-A randomised clinical trial
Rosenstrøm, S., Risom, S. S., Kallemose, T., Dixen, U., Hove, J. D. & Brødsgaard, A., mar. 2023, I: PLoS ONE. 18, 3 March, s. e0282639 e0282639.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Clinical practice educators’ perspectives on the link between theory and practice in health sciences education
Højbjerg, K. H., Bukhave, E. B., Sand Nielsen, C., Engelsen, S. & Lehn Christiansen, S., 2023, (Afsendt) I: Advances in Health Sciences Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Community of Practice at a Specially Planned Youth Education School in Denmark
Moesby-Jensen, C. & Bonfils, I. B. S., 29 nov. 2023, I: Scandinavian Journal of Disability Research. 25, 1, s. 404 417 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Comparison of throwing kinematics and muscle activation of female elite handball players with and without pain–the effect of repeated maximal throws
Torabi, T. P., Juul-Kristensen, B., Dam, M., Zebis, M. K., van den Tillaar, R. & Bencke, J., 2023, (Accepteret/In press) I: Sports Biomechanics.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Concluding remarks
Križ, K. & Petersen, M., 20 jul. 2023, Children and Young People's Participation in Child Protection: International Research and Practical Applications. Kriz, K. & Petersen, M. (red.). Oxford University Press, s. 229-239 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Constructing troubled youth in Danish research
Mackrill, T., Hansson, B. & Bonfils, I. B. S., 30 maj 2023, I: Nordic Social Work Research.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Critical Pedagogy and Children’s Engagement with Climate Change: The Importance of the School and the Teacher
Tireli, Ü. & Jacobsen, J. C., apr. 2023, I: Journal of School Administration Research and Development. 8, 1, s. 55-64 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang