Søg koncepter
|
Valgte filtre
|
- 1 - 50 ud af 6.391 resultater
Søgeresultater
-
2025
Absent and present places. Perspectives on childhood, nature and society in Danish early childhood education for sustainability
Jørgensen, N. J., Husted, M. & Madsen, K. D., 2025, (Accepteret/In press) Promoting transformative practices for sustainability in Early Childhood Education and Care.: Cultivating critical, participatory and emancipatory educational approaches. Alici, S. & Dovigo, F. (red.). Taylor & FrancisPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Aktion Klima
Jensen, N. T., Pagaard, D. M. & Rohde, L., mar. 2025Publikation: Andet › Undervisningsmateriale
-
Alderdom
Rasmussen, G. L., 2025, (Accepteret/In press) Pædagogens opslagsbog. Andersen, T. V. & Madsen, K. L. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
A Literacy Focus in Science: Teaching preservice primary teachers about semantic gravity
Meidell Sigsgaard, A.-V. & Preston, C., 2025, I: Teaching Science. 71, 1, s. 46-55 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Anmeldelse: "Tilknytningsbaseret forældresamarbejde. I spændingsfeltet mellem tryghed og udvikling: Nye måder at samarbejde med forældre i dagtilbud" af Thea Thyrre Sørensen
Andersson Søe, M., 2025, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse
-
A qualitative exploration of parental perceptions on children’s behavioral challenges: an interplay between societal pressure and medicalization
Kirkegaard, O., Jønsson, A., Brodersen, J. & Steno, A. M., 2025, (Afsendt) I: Social Sciences & Humanities Open.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Arbejde - Call til særnummer af Tidsskriftet Dansk Sociologi
Haldrup, C. & Dencker-Larsen, S., 2025, (Accepteret/In press) I: Dansk Sociologi. 36, 1Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Assessment practices and types of knowledge in two clinical examination formats in nursing education
Bernild, C., Riis Jessiman, S., Lene Rostgaard, A., Jensen, C., Egeriis Bertelsen1 , T., Sørensen1, A. G. & Sandholm Larsen, N., 24 mar. 2025, I: Journal of Nursing Education and Practice. 15, 5, s. 15-25 12 s.Bidragets oversatte titel :Eksaminations- og vidensformer ved to formater for kliniske prøver Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Att introducera barnet i förskola handlar om att också introducera föräldern – men hur?
Andersson Søe, M., 2025, I: Förskoleforum.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Avisartikel
-
Autonomi og selvbestemmelse
Rasmussen, G. L., 2025, Pædagogens opslagsbog. Andersen , T. V. & Madsen, K. L. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
beredskabsløber: beredskabsløberapp
Nielsen, L. R., 4 jan. 2025, Lex - Danmarks Nationalleksikon.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Between preservation and transformation: looking back at the third cultural game jam in Aarhus
Holflod, K. & Hansen, E. A., mar. 2025Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Borgeren ved roret: Recovery-orienteret rehabilitering på voksen udsatteområdet
Fahnøe, K. R. (Udvikler), West, K. (Gæst) & Retsbo, M. C. (Lyd), 2025Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Formidling
-
Brandbevægelsen
Nielsen, L. R., 13 mar. 2025, Lex - Danmarks Nationalleksikon.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Brugerperspektiver
Steno, A. M., 2025, Pædagogens opslagsbog. Vikær Andersen, T. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Building collaborative infrastructures for an interdisciplinary higher education master’s program.
Lindvig, K., Sexton, S., Earle, D. & Hillersdal, L., dec. 2025, I: Humanities and social sciences communications. 12, 1, 321.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Bæredygtighed
Jørgensen, N. J., 2025, Pædagogens opslagsbog. Liebing Madsen, K. & Vikær Andersen, T. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 41-45 5 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Bæredygtighedsorienteret litteraturundervisning
Steffensen, T., Rasmussen, M. D., Myren-Svelstad, P. E., Brekke, M. L. & Bondesson, A. S., 2025, Københavns Professionshøjskole. 108 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Antologi › Formidling
Åben adgang -
Børnebuddies: En evaluering af studerendes erfaringer og læring som frivillige i projekt Børnebuddies
Wind, G., Møller, K. A., Engelhardt, A. & Vilstrup, D., 4 apr. 2025, I: Arbejdspapirer, Professionshøjskolen København. s. 1-16 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
-
Børne- og ungehjem
Nielsen, H. S., 29 jan. 2025, Socialfagligt arbejde med anbringelser: En grundbog. Henriksen, A.-K., Nielsen, H. S. & Antczak, H. (red.). 2 udg. København: Akademisk Forlag, (Professionsserien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Canadian Occupational Performance Measure the state of the art: a review
Larsen, A. E. & Law, M., 4 apr. 2025, I: Scandinavian Journal of Occupational Therapy. 32, 1, 16 s., 2473045.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Care in an Opioid Substitution Therapy Daycentre
Houborg, E., Mogensen, S. I., Kronbæk, M., Fahnøe, K. R., Kappel, N. & Johansen, K. S., 2025, I: Social Science & Medicine. 369Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Centrale regler på anbringelsesområdet
Svendsen, I. L. & Andersen, B. B., 2025, Socialfagligt arbejde med anbringelser: En grundbog. Henriksen, A.-K., Nielsen, H. S. & Antczak, H. B. (red.). 2 udg. København: Akademisk Forlag, s. 25-55 30 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Chapter 15: When Social Cognitivism and an Existential Learning Approach is the Answer
Voigt, J. K. K., Knudsmoen, H., Minna, M., Faldet, A.-C., Harju-Luukkainen, H. & Sørensen , D., 1 maj 2025, (Under udarbejdelse) A Nordic Perspective on Teacher Wellbeing in Educational Contexts. RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Children and young people’s participation in child protection: outcomes of transformative participation in international contexts
Petersen, M. & Kriz, K., 2025, I: European Journal of Social Work.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Children's Perspectives and Understandings of Participation
Petersen, M., 2025, Building a Sustainable Society through Child Participation: Empowering Futures:. Springer LondonPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Comics in Dänemark, Finnland, Island, Norwegen und Schweden
Kauranen, R. & Cortsen, R. P., 13 feb. 2025, (Accepteret/In press) Handbuch Comicforschung. De GruyterPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til encyklopædi/leksikon
-
Compression after Device Implantation: Results from a Quasi-experimental CADI-Study
Fuglsbjerg, C., Thornvig Philbert, B., Thygesen, L. C., Vinther, M., Risum, N., Westh Christensen, S. & Risom, S. S., 22 jan. 2025, I: Sygeplejevidenskab.dk - Fag, Disciplin & Fagkundskab.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Cross-professional collaboration and inclusive school development in Denmark
Hansen, J. H., Jensen, C. R., Molbæk, M. & Schmidt, M. C. S., 2025, I: International Journal of Inclusive Education. 29, 1, s. 48-62 15 s.Bidragets oversatte titel :Inklusion og eksklusionsprocesser i skolens praksis Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Cultural Game Jams with Youth: A Multiple-Site Case Study
Eriksson, E., Costa, C., Goncalves, M., Nunes, I., Groen, M., Niederer, S., Holflod, K. & Nørgård, R. T., 2025, (Accepteret/In press) Extended Abstracts of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI EA ’25), April 26-May 1, 2025, Yokohama, Japan. New York, NY, USA: Association for Computing MachineryPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferenceartikel i proceeding › peer review
Åben adgang -
Cultural playfulness and empowered participation - through creativity, curiosity, and communality
Holflod, K. & Nørgård, R. T., 2025, (Afsendt) I: Journal of Philosophy of Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Dannelse
Lind, U., 2025, (Under udarbejdelse) Pædagogens opslagsbog. Vikær Andersen, T. & Liebing Madsen, K. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Debat - Forsker og direktør: Supermarkeder kan være nøglen til at få flere med handicap i arbejde
Skyum-Jensen, E. & List, T., feb. 2025, Altinget.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Dehumanisering: SygViden
Nielsen, B. F. R. (Udvikler), Ejsing, M. N. (Vært), Bøgmose, J. (Gæst), Gottlieb, A. (Vært) & Olivares Bøgeskov, B. (Gæst), 1 jan. 2025Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Podcast, musik- og lydproduktion › Undervisning
Åben adgang -
Det er underklassens børn, der mistrives i sværest grad
Wistoft, K., 4 mar. 2025, I: Politiken. sektion 2, s. 7, s. 7 1 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
-
Det fagpersonlige spor
Böwadt, P. R., 15 maj 2025, (Accepteret/In press) Integreret praktik. 3. og 4. årgang. Böwadt, P. R. (red.). SamfundslitteraturPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Det lærerfaglige bachelorprojekt
Steffensen, T., 2025, (Accepteret/In press) Integreret praktik i læreruddannelsen på 3. og 4. år. Böwadt, P. R. & Jepsen, R. E. (red.). Samfundslitteratur, 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Developing students’ science understanding with meaningful language activities and semantic gravity
Meidell Sigsgaard, A.-V., 2025, (Accepteret/In press) Primary Science Learning for Children, Teachers and Communities: Stories of Practice and Possibility for Science Educators. Earle, S., Preston, C., Georgiou, H. & Fitzgerald, A. (red.). Springer LondonPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Dialogmateriale om gymnasielæreres arbejdsliv
Vaaben, N. K. (Udvikler), Rasmussen, N. B. (Udvikler) & Mouritzen, S. S. (Udvikler), feb. 2025Publikation: Ikke-skriftlig produktion › Video, andre visuelle produkter › Formidling
-
Didaktikken har forsømt praksisorienteringen
Wistoft, K., 4 feb. 2025, Kbh. : Monitormedier.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
-
Docent: Erasmus+ er et plus for lærerstuderende
Gregersen, A. S., 4 apr. 2025, Kbh. : Folkeskolen.dk.Publikation: Andet › Indlæg i netbaserede medier
Åben adgang -
Early childhood education for sustainable development in the Nordic national curricula: status and content
Norðdahl, K., Hrönn , P., Presthus Heggen, M., Jørgensen, N. J., Furu, A.-C., Thulin, S., Fridberg, M., Sandberg, B., Langholm, G., Damgaard, B. V., Hirvi, J., Møller, T. & Staffans, E., 2025, I: Environmental Education Research. 31, 3, s. 648-660 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Early Steps in Developing a Descriptive Framework for Co-Occupation
Bentzen, H., Jessen-Winge, C. & Larsen, T. S., 21 mar. 2025, (Accepteret/In press).Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Empirisk forskning i den danske grundskole: Redaktionelt forord til temanummeret 2025
Steffensen, T., 2025, I: Studier i Læreruddannelse og Profession. 10, 1, s. 5-10 6 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Forord
Åben adgang -
Empowered collaboration across/beyond the university: Co-creative and co-desire of higher education futures
Holflod, K. & Nørgård, R. T., 2025.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Abstrakt › Forskning › peer review
-
Empowering Futures: Building a Sustainable Society Through Child participation
Petersen, M. (Redaktør), Sonander, A. (Redaktør) & Wickenberg, P. (Redaktør), 2025, Springer London. 300 s.Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Bog › Forskning › peer review
-
Empowerment og myndiggørelse
Meyer-Johansen, H., 2025, (Accepteret/In press) ’Pædagogens opslagsbog. Hans Reitzels Forlag, 3 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Ensomhedens mange ansigter
Steno, A. M., 2025, (E-pub ahead of print) I: Viden om aldring: Dansk gerontologisk tidsskrift.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Epilog
Nielsen, H. S., Bjerregaard, M. S. & Mannerup, F., 29 jan. 2025, Socialfagligt arbejde med anbringelser: En grundbog. Henriksen, A.-K., Nielsen, H. S. & Antczak, H. (red.). 2 udg. København: Akademisk Forlag, (Professionsserien).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Erhvervsuddannelsernes rolle i den grønne omstilling: Futureproofing VET in the Nordics
Andersen, O. D., feb. 2025. 8 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Formidling
Fil2 Downloads (Pure)