Abstract
Papiret præsenterer et første forsøg på at analysere læreres fortællinger om en national lockout af næsten alle lærere i det danske skolesystem i foråret 2013. Teorirammen er Glynos og Howarth logikker samt Zizeks forståelse af ideologi som et samspil mellem the reelle, det symbollske og det fantasmatiske. Vi forsøger at udrede de affektive effekter af lockouten ved ikke blot at se på konflikten som politisk logik, men også som udtryk for en fantasi om den Andens nydelse.
Bidragets oversatte titel | En kærlighedserklæring som modstandsform: En fantasmatisk analyse af ledelsen af arbejde, tid og lærere |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 2014 |
Antal sider | 18 |
Status | Udgivet - 2014 |
Begivenhed | EGOS - Colloquium - Rotterdam, Holland Varighed: 3 jul. 2014 → 5 jul. 2014 Konferencens nummer: 30th |
Konference
Konference | EGOS - Colloquium |
---|---|
Nummer | 30th |
Land/Område | Holland |
By | Rotterdam |
Periode | 03/07/14 → 05/07/14 |