Abstract
I kapitlet diskuteres hvordan universitetsforskere og professionsforskere kan samarbejde om at udvikle ny viden til gavn for praksis, uddannelse og forskningsfelt. Med Edwards begreb "boundary spaces" belyser kapitlet samarbejdet mellem universitet og professionshøjskole. Et samarbejde der bygger på universiteternes traditionelle forskningsforpligtelse og professionshøjskolernes forholdsvis nye forpligtelse til at udføre anvendelsesorienteret forskning. Med udgangspunkt i Technucation gives der en analyse af projektets videnskabelsesproces i tre forhold: 1) forskningsprojektets formelle rammer, 2) de spændinger om viden og praktiske processer, der udfoldede sig undervejs i projektforløbet, og 3) de dynamikker, som fik betydning for det praktiske samspil i forskergruppen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Forskningens maskinrum : Typiske tværfaglige udfordringer |
Redaktører | Cathrine Hasse, Hanne Skov |
Antal sider | 15 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | U Press |
Publikationsdato | 15 jan. 2017 |
Sider | 35-50 |
Artikelnummer | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93060-51-7 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2017 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning