Abstract
Artiklen stiller skarpt på skolelederes arbejde med data og data-drevet feedback på egen praksis. Konkret tager artiklen udgangspunkt i forløb fra Odense Kommune i efteråret 2015, hvor 6 skoler har afprøvede evalueringsredskabet CALL-DK, som giver skoleledelserne data og feedback på ledelsespraksisser og samarbejdsformer på deres skole. Erfaringerne fra pilotprojektet viser, at det at få systematiske data og feedback kan hjælpe til at skabe både overblik, men også et tiltrængt fokus og rum til refleksion over egen ledelsespraksis. Samtidig kræver det både tid og kapacitet til analyse og diskussion, hvis data skal omsættes til fund og viden, der opleves som meningsfulde og brugbare i udvikling af egen ledelsespraksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Skolen i morgen |
Vol/bind | 19 |
Udgave nummer | 5 |
Sider (fra-til) | 9-12 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1397-7458 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- folkeskolen
- Ledelse
- Data