Børns deltagelsesmuligheder i natur- og sciencepædagogik

Katrina Busch Hasselstrøm, Birgitte Virenfeldt Damgaard, Nanna Jordt Jørgensen, Mia Husted, Katrine Dahl Madsen

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

15 Downloads (Pure)

Abstract

Hvordan skabes en stærk og inkluderende science-kultur, hvor alle børn støttes i deres
naturfaglige nysgerrighed? Det har Projektet Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner undersøgt og arbejdet med i 10 daginstitutioner i København.
Artiklen sætter fokus på, hvilke forhold, der ser ud til at bremse børns deltagelsesmuligheder, og hvilke forhold, der kan understøtte børns deltagelsesmuligheder.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2024
Antal sider4
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • Børn og unge
  • Natur
  • Science
  • nysgerrighed
  • deltagelsesmuligheder

Citationsformater