Abstract
Hvordan skabes en stærk og inkluderende science-kultur, hvor alle børn støttes i deres
naturfaglige nysgerrighed? Det har Projektet Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner undersøgt og arbejdet med i 10 daginstitutioner i København.
Artiklen sætter fokus på, hvilke forhold, der ser ud til at bremse børns deltagelsesmuligheder, og hvilke forhold, der kan understøtte børns deltagelsesmuligheder.
naturfaglige nysgerrighed? Det har Projektet Tidlig naturfaglig nysgerrighed – indsats for børn i udsatte positioner undersøgt og arbejdet med i 10 daginstitutioner i København.
Artiklen sætter fokus på, hvilke forhold, der ser ud til at bremse børns deltagelsesmuligheder, og hvilke forhold, der kan understøtte børns deltagelsesmuligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2024 |
Antal sider | 4 |
Status | Udgivet - 2024 |
Emneord
- Børn og unge
- Natur
- Science
- nysgerrighed
- deltagelsesmuligheder