Abstract
Projektet rammesætter samarbejdet mellem lærere og pædagoger i et inklusionsprojekt, der har eksperimenteret med ny praksis. den kritisk utopiske aktionsforskningsform synliggøre åbninger for pædagogerne. forfatterne pointerer, at det let kan ende med den traditionelle arbejdsdeling, hvor pædagogerne tager sig af det sociale, lærerne det faglige. i projektet lykkedes det at sammenkoble lærer- og pædagogfagligheden. et vigtigt element heri er, at de to fagligheder kunne mødes med henblik på drøftelser og refleksion i dagligdagen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 7 |
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | årg. 77 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 53-63 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- pædagog-lærersamarbejde
- pædagogens rolle
- Børn og unge
- trivsel