Bedre trivsel for alle: et aktionsforskningsprojekt i skolens liv, nye åbninger for pædagogen i skolen

Lisbeth Madsen, Mette Bladt, Ditte Maria Børglum Tofteng

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Projektet rammesætter samarbejdet mellem lærere og pædagoger i et inklusionsprojekt, der har eksperimenteret med ny praksis. den kritisk utopiske aktionsforskningsform synliggøre åbninger for pædagogerne. forfatterne pointerer, at det let kan ende med den traditionelle arbejdsdeling, hvor pædagogerne tager sig af det sociale, lærerne det faglige. i projektet lykkedes det at sammenkoble lærer- og pædagogfagligheden. et vigtigt element heri er, at de to fagligheder kunne mødes med henblik på drøftelser og refleksion i dagligdagen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer7
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bindårg. 77
Udgave nummer1
Sider (fra-til)53-63
Antal sider9
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • pædagog-lærersamarbejde
  • pædagogens rolle
  • Børn og unge
  • trivsel

Citationsformater