Brugerinvolvering i udvikling af didaktiske læringsaktiviteter

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I kapitlet fokuseres på brugerinvolveringens betydning for udvikling af didaktiske læringsaktiviteter fra ideudvikling af prototype til næsten endeligt læringsredskab. Gennem analyser af empiri fra brugerinvolvering ved Technucations laboratorier giver kapitlet indblik i, hvordan brugerinvolvering har bidraget med nye opmærksomhedsfelter til udvikling af læringsredskabet. Der gives eksempler på praksisudviklende forskning af eksplorativ karakter, hvor der hele tiden udvikles undervejs i processen sammen med brugerne. I kapitlet inddrages Buur og Matthews teori om "participatory innovation" som relateres til Technucations inddragelse af brugerne. Samtidig reflekteres der over betydningen af det relationelle samspil ved brugerinvolveringen og den gensidige udviklingsproces, der har været mellem brugerne og forskningsprojektet.
OriginalsprogDansk
TitelForskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer
RedaktørerCathrine Hasse, Hanne Skov
Antal sider17
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagU Press
Publikationsdato2017
Sider137-153
ISBN (Trykt)978-87-93060-51-7
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • forskning og udvikling

Citationsformater