Byg det op - læringsledelsens parkourisering

Helene Falkenberg, Malou Juelskjær

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Som et led i at undersøge, hvordan den reformerede skole åbner sig for omverdenen for at inddrage denne i skolens projekt om øget læring, zoomes der i denne artikel ind på, hvordan der ledes efter læring via overbygningsskolens uderum. Specifikt undersøges en overbygningskolens nyetablerede udeanlæg (blandt andet et parkouranlæg), der konnoterer urbanitet og ungdomskultur som et led i læringsledelsens spatiale dimensioner. Med læringsledelsens parkourisering peges der på, hvordan man prøver at gøre skolen urban, pulserende og særlig.
OriginalsprogDansk
TitelAt lede efter læring : ledelse og organiseringer i den reformerede skole
RedaktørerHelle Bjerg, Nanna Vaaben
Antal sider22
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2015
ISBN (Trykt)978-87-593-2222-2
StatusUdgivet - 2015

Citationsformater