Abstract
Som et led i at undersøge, hvordan den reformerede skole åbner sig for omverdenen for at inddrage denne i skolens projekt om øget læring, zoomes der i denne artikel ind på, hvordan der ledes efter læring via overbygningsskolens uderum. Specifikt undersøges en overbygningskolens nyetablerede udeanlæg (blandt andet et parkouranlæg), der konnoterer urbanitet og ungdomskultur som et led i læringsledelsens spatiale dimensioner. Med læringsledelsens parkourisering peges der på, hvordan man prøver at gøre skolen urban, pulserende og særlig.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | At lede efter læring : ledelse og organiseringer i den reformerede skole |
| Redaktører | Helle Bjerg, Nanna Vaaben |
| Antal sider | 22 |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Publikationsdato | 2015 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-593-2222-2 |
| Status | Udgivet - 2015 |