Abstract
Hvordan et nytænkende samarbejde mellem museum og læreruddannelse kan stimulere til en dynamisk oplevelse af medborgerskab ved at skabe koblinger mellem deltagernes erfaringer, materialitet og ruter gennem en udstilling. Artiklen introducerer og analyserer et projekt om medborgerskab for lærerstuderende med flygtninge- og indvandrerbaggrund ud fra Gert Biestas pædagogiske tænkning, Martha Nussbaums begreb om social poesi og dynamikken mellem performativitet og subjektivering (Damsholt ud fra Elias og Cussins).
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Bogserie | Tilde Rapportserie |
| Vol/bind | 2020 |
| Udgave nummer | 17 |
| Sider (fra-til) | 29 - 46 |
| Antal sider | 17 |
| ISSN | 1103-8470 |
| Status | Udgivet - 30 jun. 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- medborgerskab
- flygtninge og indvandrere
- Museumsdidaktik
- Æstetiske læreprocesser
- Demokratisk dannelse