Dannelse og tværprofessionalitet i sundhedsuddannelse

Søren Engelsen, Sine Lehn, Cathrine Sand Nielsen, Karin Holst Højbjerg, Elise Bromann Bukhave

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I denne artikel undersøger vi relevansen af et fokus på dannelse i sundheds­uddannelse i konteksten af tværpro­fessionalitet som vilkår for arbejdet i sundhedsvæsenet. Vi skitserer overord­nede aspekter af dannelsesbegrebet og skelner mellem to centrale elementer: en tilpasnings­ og en overskridelses­orientering. Vi argumenterer for, at en overskridelses­orientering er vigtig i sundhedsuddannelserne og profes­sionsdannelsen i dag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bind18
Udgave nummer34
Sider (fra-til)34-45
Antal sider9
ISSN2446-0273
DOI
StatusUdgivet - 2022

Citationsformater