Dannelsesperspektiver om skolemad og måltider: Præsentation af Ph.d.-afhandling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Dannelse er et ofte anvendt begreb i forbindelse med den danske folkeskole og andre af samfundets institutioner. Det er formentlig også lige så ofte et begreb der skaber en vis forvirring og forklaringsvanskeligheder. For hvad er dannelse helt konkret og kan dannelse overhovedet konkretiseres og ikke mindst praktiseres? Det var den indledende undren for denne afhandling. Den næste var jo derfor oplagt, at finde frem til hvordan og ikke mindst igennem hvad og hvem undersøger man dette.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
Vol/bindÅrgang 17
Udgave nummer32
Sider (fra-til)164-167
Antal sider4
ISSN2446-0273
StatusUdgivet - 20 feb. 2021
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater