Abstract
Bogen skriver sig ind i en kontrovers omkring didaktikkens rolle i pædagogisk arbejde. Det drejer sig om den rolle, som didaktik skal spille i praksis.
Gennem bogens tretten kapitler ønsker vi at vise, at der er forskellige veje at gå med didaktikken i hånden, når man arbejder som pædagog. Og vi forsøger at vise, at didaktik ikke alene er relevant i forhold til læring. Didaktik kan også være en særlig måde at arbejde på i praksis, hvor man kan medtænke perspektiver som dannelse, samfund og udvikling. Bogens kapitler er skrevet af forfattere, der er forskere og undervisere fra universiteter og professionshøjskoler med forskellige baggrunde og interesseområder. Derfor giver bogen et bredt og mangfoldigt billede på, hvad didaktik er og kan være i en pædagogisk kontekst.
Gennem bogens tretten kapitler ønsker vi at vise, at der er forskellige veje at gå med didaktikken i hånden, når man arbejder som pædagog. Og vi forsøger at vise, at didaktik ikke alene er relevant i forhold til læring. Didaktik kan også være en særlig måde at arbejde på i praksis, hvor man kan medtænke perspektiver som dannelse, samfund og udvikling. Bogens kapitler er skrevet af forfattere, der er forskere og undervisere fra universiteter og professionshøjskoler med forskellige baggrunde og interesseområder. Derfor giver bogen et bredt og mangfoldigt billede på, hvad didaktik er og kan være i en pædagogisk kontekst.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Didaktik for pædagoger |
Antal sider | 5 |
Udgivelsessted | Værløse |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 25 maj 2017 |
Artikelnummer | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-421-1 |
Status | Udgivet - 25 maj 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- didaktik
- pædagogik