Den kulturelle dimension i sprogfagene - kulturundervisning i et transnationalt perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Den kulturelle dimension i sprogfagene i folkeskolen, i ungdomsuddannelser, i læreruddannelsen og andre videregående uddannelser ser ud til at træde mere og mere i karakter i de reformer, som hele uddannelsesverdenen konstant indgår i. Sprogfag er således ikke længere alene sprogfag med fokus på tilegnelse af mundlige og skriftlige kompetencer, men sprog- og kulturfag med fokus på tilegnelse af såvel kommunikative som kulturelle kompetencer med det mål for øje at kunne begå sig.
OriginalsprogDansk
TitelSprogfag i forandring : pædagogik og praksis
Antal sider31
Vol/bind1
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato15 apr. 2019
Udgave3
Sider55-85
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-593-3238-2
StatusUdgivet - 15 apr. 2019

Emneord

  • sprog

Citationsformater