Abstract
Den kulturelle dimension i sprogfagene i folkeskolen, i ungdomsuddannelser, i læreruddannelsen og andre videregående uddannelser ser ud til at træde mere og mere i karakter i de reformer, som hele uddannelsesverdenen konstant indgår i. Sprogfag er således ikke længere alene sprogfag med fokus på tilegnelse af mundlige og skriftlige kompetencer, men sprog- og kulturfag med fokus på tilegnelse af såvel kommunikative som kulturelle kompetencer med det mål for øje at kunne begå sig.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Sprogfag i forandring : pædagogik og praksis |
| Antal sider | 31 |
| Vol/bind | 1 |
| Udgivelsessted | Frederiksberg |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Publikationsdato | 15 apr. 2019 |
| Udgave | 3 |
| Sider | 55-85 |
| Kapitel | 2 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-593-3238-2 |
| Status | Udgivet - 15 apr. 2019 |
Emneord
- sprog