Denmark: measures to ensure VET students’ learning success during the COVID-19 pandemic

Bidragets oversatte titel: Danmark: Politisk aftale sikrer håndteringen af faglige udfordringer for elever på baggrund af coronapandemien

    Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

    Abstract

    Flere undersøgelser på EUD-området i Danmark viser, at nogle elever med stærke studiekompetencer har profiteret af de mere fleksible og individualiserede rammer, mens læring og trivsel for de fleste elevers vedkommende har været påvirket negativt (Nationalt Center for Erhvervspædagogik 2020 og e-videncentret 2020).

    Den digitale omlægning af undervisningen under coronapandemien medførte generelt en øget individualisering af elevernes læreprocesser, der har haft konsekvenser for elevernes trivsel og læring. I Danmark er der i forlængelse heraf indgået en politisk aftale til at sikre håndteringen af faglige udfordringer for eleverne i EUD.
    Bidragets oversatte titelDanmark: Politisk aftale sikrer håndteringen af faglige udfordringer for elever på baggrund af coronapandemien
    OriginalsprogEngelsk
    Publikationsdato30 nov. 2021
    UdgiverCedefop
    Antal sider1
    StatusUdgivet - 30 nov. 2021

    Emneord

    • Børn og unge
    • Læring
    • Skoler, fag og institutioner
    • erhvervsuddanneleser
    • digital omlægning af undervisning

    Citationsformater