Abstract
Denne artikel handler om, hvordan samarbejdet om børns (mis)trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra skole til skole, og hvordan organiseringsformen af samarbejdet får betydning for hvilke indsatser, der bliver mulige, når professionelle samarbejder på tværs om børns trivsel. Artiklen tager afsæt i resultater fra forskningsprojektet ‘På Tværs – en undersøgelse af det tværprofessionelle- og sektorielle samarbejde i landets 98 kommuner om børn i mistrivsel’ (Hansen, Molbæk, Høybye-Mortensen, Jensen, Kristensen, Mehlsen, & Sommer, 2021) og præsenterer en model over to forståelser af organiseringen af samarbejdet, der viser sig, når professionelle samarbejder om komplekse vilde problemer, hvor der er behov for forskellige aktørers ageren (Nielsen, 2021; Bladt et. al., 2021)
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse |
Sider (fra-til) | 75-82 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2446-2810 |
DOI | |
Status | Udgivet - maj 2024 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læring, pædagogik og undervisning
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Uddannelse, professioner og erhverv