Diagnostic test tool based on a praxeological reference model to examine students’ technical and theoretical algebra knowledge.

Bidragets oversatte titel: Diagnostisk testværktøj baseret på en praxeologisk referencemodel til at undersøge studerendes tekniske og teoretiske viden om algebra.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportAbstrakt i proceeding

Abstract

Hovedformålet med denne artikel er teoretisk og metodisk: at vise, hvordan den antropologiske teori om didaktik (ATD) - især konstruktionen af en praxeologisk referencemodel - kan bruges som grundlag for at udvikle et diagnostisk testværktøj, der undersøger elevers tekniske og teoretiske viden om grundlæggende algebra (og relateret aritmetisk viden, som den indledende algebra er baseret på). Pointen er at give eksplicit kontrol over, hvad der testes, f.eks. i forhold til en given national læseplan og i forhold til undervisningsinterventioner.
Bidragets oversatte titelDiagnostisk testværktøj baseret på en praxeologisk referencemodel til at undersøge studerendes tekniske og teoretiske viden om algebra.
OriginalsprogEngelsk
TitelProceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
RedaktørerJeremy Hodgen, Eirini Geraniou, Giorgio Bolondi, Federica Ferretti
Antal sider8
UdgivelsesstedBolzano
ForlagEuropean Society for Research in Mathematics Education
Publikationsdatofeb. 2022
Sider630-637
ISBN (Elektronisk) 9791221025378
StatusUdgivet - feb. 2022
NavnProceedings of the Twelfth Congress of European Research Society in Mathematics Education (CERME12)

Emneord

  • matematik
  • folkeskolen

Citationsformater