Dialogbaseret formativ evaluering gennem undersøgende modellering

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    Abstract

    De studerende udvikler deres kompetence til gennem dialog om modellering at kunne forstå og forklare fysisk/kemiske fænomener og problemer.
    Frem for at fokusere på løsning af komplekse, samfundsmæssige problemer ønsker vi at fokusere på stilladseret omverdensforståelse - absolut ikke fordi, vi ikke er optaget af at eleverne arbejder med større meningsfulde og evt. samfundsmæssige problemer, men for at facilitere at der også arbejdes med begrebsafklaring og forståelse på mikro-niveau.
    Gennem meta-samtaler understøttes de studerendes kompetence til at facilitere denne undervisningstilgang i en grundskolesammenhæng.
    OriginalsprogDansk
    TitelPLF Tema 1: Den dobbelte didaktiske dimension i læreruddannelsen med fokus på dannelse og kompetence
    RedaktørerPernille Ulla Andersen, John Andersson, Mette N.R. Auning, Søren Witzel Clausen, Frank Jensen, Nicolai Munksby, Birgitte Lund Nielsen, Lars Petersen, Niels Anders Illemann Petersen, Jette Reuss Schmidt, Maiken Rahbeck Thyssen, Anders Vestergaard
    Antal sider6
    UdgivelsesstedKbh
    ForlagNaturfagsakademiet
    Publikationsdato2023
    Sider1-6
    StatusUdgivet - 2023

    Citationsformater