Abstract
Argumentation for at gå fra en skrivedidaktik til en literacy-didaktik i L1-fag. Dette åbner for mulighed for, at fagets deldiscipliner didaktisk kan sammentænkes og organiseres i forhold til de kontekster, som faget er forbundet med. Et sådan mangefacetteret kontekstbegreb rummer det, der sker i klasserummet, og det der sker, når elever arbejder receptivt og produktivt med tekst og sprog, og kan bidrage til en literacy-didaktik, der bliver et organiserende princip med fokus på, hvordan eleverne kan være betydningsskabende og kritiske og derigennem få plads til at medforme faget.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Didaktik i udvikling |
Redaktører | Torben Spanget Christensen, Nikolaj Elf, Peter Hobel, Ane Qvortrup, Solveig Troelsen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 15 jun. 2018 |
Sider | 219 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7204-220-6 |
Status | Udgivet - 15 jun. 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Skoler, fag og institutioner