Didaktik og refleksion i pædagogisk arbejde

Henriette Jæger, Trine Holst Mortensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Kapitlet præsenterer et bud på hvad didaktiske refleksioner i og over pædagogisk arbejde indebærer. Den centrale pointe er, at pædagogens arbejde med at forholde sig til de didaktiske grundspørgsmål: formål, mål, indhold, udviklings- og læreprocesser samt organisering er tæt knyttet til refleksion.
    OriginalsprogDansk
    TitelGrundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter
    RedaktørerTrine Holst Mortensen
    Antal sider21
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdatookt. 2017
    Sider213-234
    Artikelnummerkap.10
    ISBN (Trykt)978-87-636-0421-5
    StatusUdgivet - okt. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater