Effekten af målrettet undervisning i fransk

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I undersøgelsen "Franskstuderendes tilegnelse af futurum og aspek" (Löbl 2014) undersøgelser jeg danske universitetsstuderendes tilegnelse af fremtids- og datidsformer på fransk. Min undersøgelse er bygget op som et effektstudie, der undersøger virkningen af målrettet undervisning i kategorierne fremtid og datid. Min undersøgelse ledes af spørgsmål som: Hvornår er det relevant med fokus på form i en undervisning, der ellers bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn? Hvor meget skal man tage højde for sproglig variation og sprogudvikling i sin undervisning?
OriginalsprogDansk
TidsskriftSprogforum
Udgave nummer61
Sider (fra-til)82-89
Antal sider8
ISSN0909-9328
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • sprog

Citationsformater