Elevers faglige og sociale talehandlinger i SYKL

Louise Laursen Falkenberg, Sidsel Katrine Petersen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

I dette kapitel præsenteres resultater vedrørende elevernes faglige og sociale talehandlinger, når de indgår i SYstematiseret KLassekammerathjælp
(SYKL). Vi fremlægger de vigtigste opmærksomhedspunkter, der er fremkommet af vores undersøgelse af 173 videoobservationer, og kommer med
anbefalinger til lærere, der ønsker at styrke elevlæring og skabe solide faglige fællesskaber i klassen. Undersøgelsens kvantitative resultater understøttes af eksempler fra SYKL-undervisningen i forskellige 4. klasser i fagene matematik og natur/
teknologi.
OriginalsprogDansk
Titel"Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå det selv" : - Om undersøgende samtaler i makkerpar
RedaktørerMaria Christina Secher Schmidt, Stine Thygesen
Antal sider14
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Publikationsdato2022
Sider25-38
Kapitel2
StatusUdgivet - 2022

Citationsformater