Elevers skrivepraksisser i og om Minecraft

Thorkild Hanghøj, Lise Møller, Lene Storgaard Brok

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet beskriver hvordan man kan udvikle elevers skrivepraksisser med "sandkassespillet" Minecraft, og det diskuteres på baggrund af en analyse af elevprodukter fra en 1. klasse, hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til at anvende komplekse computerspil som Minecraft i undervisningen til at udvikle meningsfulde skrivepraksisser.
OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med IT : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen , Stefan Ting Graf , Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott
Antal sider26
Vol/bindII
UdgivelsesstedÅrhus Universitetsforlag
Publikationsdato20 aug. 2018
Sider87-112
ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
StatusUdgivet - 20 aug. 2018
NavnDidaktiske studier
Nummer4
ISSN2446-4554

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Børn og unge
  • Medier, kommunikation og sprog
  • Skoler, fag og institutioner
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode

Citationsformater