Elevperspektiver på grammatikundervisning

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Gennem ord og elevtegninger præsenteres en række elevperspektiver på, hvordan det er at at deltage i grammatikundervisning i skolen. Der tegner sig et bilede af, at man som elev gives bestemte deltagelsesmuligheder i en relativt traditionel grammatikundervisning, hvilket spejler et behov for eksplicit at begrunde og forklare, hvad grammatik kan bidrage med, så grammatikundervisning kan tilskrives mening.
    OriginalsprogDansk
    TitelGrammatikdidaktik
    RedaktørerKirsten Kabel, Mette Vedsgaard Christensen, Kirsten Bjerre, Lene Storgaard Brok, Hanne Møller
    Antal sider25
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdato2023
    Sider21-45
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-5000-5928-8
    StatusUdgivet - 2023
    NavnDIDAKTIK serien

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • Sprog
    • sprog i fag
    • Grammatik
    • Grammatikundervisning
    • dansk fagdidaktik

    Citationsformater