Abstract
Kapitlet undersøger mødet mellem danskfaget og kunstig intelligens i form af store sprogmodeller. Det udfoldes, hvordan elevens skrivepraksis kan udvikles i
samspil med AI, og hvordan en praktisk-musisk tilgang kan styrke elevens ejerskab, engagement og handlemuligheder. Gennem refleksion over teknologiens
rolle i skriveprocessen åbnes nye veje for elevens sproglige dannelse.
samspil med AI, og hvordan en praktisk-musisk tilgang kan styrke elevens ejerskab, engagement og handlemuligheder. Gennem refleksion over teknologiens
rolle i skriveprocessen åbnes nye veje for elevens sproglige dannelse.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | AI i skolen : og anvendelse af sprogmodeller i undervisningen |
| Redaktører | Malte von Sehested, Mikkel Hjorth |
| Antal sider | 18 |
| Udgivelsessted | Danmark |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 2025 |
| Udgave | 1 udgave |
| Sider | 152-170 |
| Kapitel | 8 |
| ISBN (Trykt) | 7988772343907 |
| Status | Udgivet - 2025 |