En Cultural Studies-tilgang til kulturmøder og interkulturalitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Fremmedsprogsdidaktik handler om at tilrettelægge undervisning i grundskolens sprogfag. Bogen præsenterer fremmedsprogsdidaktikkens aktuelle strømninger og generelle problemstillinger og inviterer de studerende til at reflektere over disse.
Det sker gennem otte kapitler, der dækker fremmedsprogsundervisningens centrale traditioner og tilgange, elevernes mundtlige og skriftlige sprogtilegnelse og lærerens planlægning af undervisningen, herunder vurdering og brug af læremidler.
Hvert kapitel indledes med en case fra en undervisningssituation, som sættes i spil via nogle indledende refleksionsspørgsmål til kapitlets didaktiske fokus, der efterfølgende udredes. Alle kapitler afsluttes med studiespørgsmål, som fordrer refleksion over og brug af kapitlernes indhold.
Fremmedsprogsdidaktik henvender sig til studerende ved læreruddannelsen, fremmedsprogsvejledere og -lærere samt studerende ved efter- og videreuddannelse.
Bidragets oversatte titelHow do we learn language?
OriginalsprogDansk
TitelFremmedsprogsdidaktik : Mellem fag og didaktik
RedaktørerHenrik Juul
Antal sider19
UdgivelsesstedKbh.
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2018
Sider45-64
Kapitel3
ISBN (Trykt)978-87-412-6576-6, 9788741272245
StatusUdgivet - 2018
NavnLærerbiblioteket

Emneord

  • sprog
  • fremmedsprog

Citationsformater