Abstract
I denne artikel præsenterer vi med udgangspunkt i analyser af observationer på to skoler og et gymnasium i Los Angeles, Californien, centrale fund i relation til virkningsfuld inkluderende praksis. Vi peger på skolens kultur, inkluderende pædagogisk og didaktisk praksis samt de professionelles samarbejde som afgørende for at skabe et inkluderende læringsmiljø.
I artiklen diskuteres, hvordan disse indsigter kan bidrage til inspiration og mulige veje at gå i relation til den måde, der i Danmark kan arbejdes med at udvikle mere inkluderende skoler.
I artiklen diskuteres, hvordan disse indsigter kan bidrage til inspiration og mulige veje at gå i relation til den måde, der i Danmark kan arbejdes med at udvikle mere inkluderende skoler.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift |
| Vol/bind | 62. Årgang 02 |
| Sider (fra-til) | 28-38 |
| Antal sider | 11 |
| ISSN | 1903-0002 |
| Status | Udgivet - aug. 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner