Abstract
Kapitlet anlægger et dobbeltdidaktisk perspektiv på feedback, hvormed menes, at læreruddannelse både handler om de studerendes læring i undervisningen på campus og de studerendes læring relateret til selv at skulle være lærere i skolen, og meget gerne med samspil mellem disse elementer. Pointerne relateret til det dobbelt didaktiske perspektiv og dialogisk feedback samles i forskellige modeller. Først illustreres progression i arbejdet med feedback og sammenhæng mellem campus og skole-arena, og derefter følger en matrix, der illustrerer de lærerstuderendes intenderede feedbackkompetencer. Pointer fra teoretisk baggrund og modeller udfoldes i en case fra naturfagsundervisning på campus.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Feedback i læreruddannelsen |
Redaktører | Kirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard, Bent Sortkær |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2024 |
Sider | 97-109 |
Kapitel | 5 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-302-0 |
Status | Udgivet - 2024 |