Et dobbeltdidaktisk blik på feedback i læreruddannelsen

Birgitte Lund Nielsen, Sanne Schnell Nielsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet anlægger et dobbeltdidaktisk perspektiv på feedback, hvormed menes, at læreruddannelse både handler om de studerendes læring i undervisningen på campus og de studerendes læring relateret til selv at skulle være lærere i skolen, og meget gerne med samspil mellem disse elementer. Pointerne relateret til det dobbelt didaktiske perspektiv og dialogisk feedback samles i forskellige modeller. Først illustreres progression i arbejdet med feedback og sammenhæng mellem campus og skole-arena, og derefter følger en matrix, der illustrerer de lærerstuderendes intenderede feedbackkompetencer. Pointer fra teoretisk baggrund og modeller udfoldes i en case fra naturfagsundervisning på campus.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i læreruddannelsen
RedaktørerKirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard, Bent Sortkær
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2024
Sider97-109
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-7234-302-0
StatusUdgivet - 2024

Citationsformater