Et suspenderet fag vender tilbage: Didaktiske overvejelser over pædagogik som fag på læreruddannelsen

Peter Jespersen, Morten Korf Madsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen giver et bud på, hvordan man med et udgangspunkt i en læreruddannelsesdidaktik kan diskutere formålet for et kommende pædagogikfag. Diskussionen om formål ses i lyset af den historiske kontekst for suspenderingen af faget siden 2013 og varslingen af en genindførelse af faget i forbindelse med udkastet til en revision af læreruddannelsen. Herudover gives et bud på, hvordan man kan arbejde med at udvælge indhold i et stoftrængt fag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Pædagoger
Vol/bind83
Udgave nummer3
Sider (fra-til)41-50
Antal sider10
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2022

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater