Etik med multisensoriske metoder: eksempler fra et forskningsprojekt om overgangen mellem 3. og 4. klasse, sfo og klub

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I efterordet samles op på spørgsmål og refleksioner om etik, som gennemsyrer alle kapitlerne i bogen. Kapitlet beskriver, at etik handler om, hvad ‘det gode’ er i forskellige sammenhænge, og foreslår, at etik tænkes som en praksis, man arbejder med i relation til de sammenhænge, ens projekt folder sig ud i, og i alle faser af ens undersøgelse. Både forud for, undervejs, og efter at undersøgelsen er afsluttet. Efterordet trækker på analyser fra et aktuelt forskningsprojekt om børns overgange fra SFO til klub og fra 3. til 4. klasse.
OriginalsprogDansk
TitelMultisensoriske metoder og analyser : til undersøgelser af pædagogiske praksisser
RedaktørerHelene Falkenberg, Sofie Sauzet
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato20 apr. 2023
Sider247-259
ISBN (Trykt)987-87-593-3404-1
ISBN (Elektronisk)987-87-593-4299-2
StatusUdgivet - 20 apr. 2023

Emneord

  • pædagogisk praksis

Citationsformater