Abstract
Hvordan kan man arbejde med æstetik, kreativitet og legende tilgange i facilitering af fagprofessionelle og ledelse, som kan skabe stemte rum for fælles udvikling, der bliver oplevet meningsfulde og givende for både den enkelte og skolen som helhed?
I denne artikel belyses, hvordan man kan arbejde med facilitering af udviklingsrum for fagprofessionelle og ledelse med afsæt i inspiration fra æstetiske læreprocesser og legende tilgange. Hvordan kan man skabe rum, der giver mulighed for en oplevelse af stemthed, hvor man sammen genopdager betydningen af de små greb og finurligheder for at skabe de magiske øjeblikke i folkeskolen? Artiklen bidrager med en tænketeknologi, som kan understøtte facilitering af stemte lærings- og udviklingsrum for organisationsudvikling mod god og meningsfuld undervisning.
I denne artikel belyses, hvordan man kan arbejde med facilitering af udviklingsrum for fagprofessionelle og ledelse med afsæt i inspiration fra æstetiske læreprocesser og legende tilgange. Hvordan kan man skabe rum, der giver mulighed for en oplevelse af stemthed, hvor man sammen genopdager betydningen af de små greb og finurligheder for at skabe de magiske øjeblikke i folkeskolen? Artiklen bidrager med en tænketeknologi, som kan understøtte facilitering af stemte lærings- og udviklingsrum for organisationsudvikling mod god og meningsfuld undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 4 |
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Vol/bind | 85 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 35 - 43 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 24 okt. 2024 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Læring, pædagogik og undervisning
- Æstetik, design og medier