Facilitering af stemte rum for skoleudvikling

Lonnie Sørensen, Jette Aabo Frydendahl

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Hvordan kan man arbejde med æstetik, kreativitet og legende tilgange i facilitering af fagprofessionelle og ledelse, som kan skabe stemte rum for fælles udvikling, der bliver oplevet meningsfulde og givende for både den enkelte og skolen som helhed?

I denne artikel belyses, hvordan man kan arbejde med facilitering af udviklingsrum for fagprofessionelle og ledelse med afsæt i inspiration fra æstetiske læreprocesser og legende tilgange. Hvordan kan man skabe rum, der giver mulighed for en oplevelse af stemthed, hvor man sammen genopdager betydningen af de små greb og finurligheder for at skabe de magiske øjeblikke i folkeskolen? Artiklen bidrager med en tænketeknologi, som kan understøtte facilitering af stemte lærings- og udviklingsrum for organisationsudvikling mod god og meningsfuld undervisning.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftUnge Pædagoger
Vol/bind85
Udgave nummer3
Sider (fra-til)35 - 43
Antal sider9
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 24 okt. 2024

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater