Abstract
Hvordan bliver dagtilbuddet parat til arbejdet med den styrkede pædagogiske
læreplan? Og hvordan får man som pædagogisk leder blik for børnenes
perspektiv i sin ledelse? I denne artikel kan du læse, hvordan man som leder kan arbejde med faglig ledelse i et
børneperspektiv. Du kan også læse om, hvordan man indsamler small data om børnenes oplevelser og bruger dem
aktivt i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere om børnene i dagtilbud. Artiklen kommer også ind på
etiske overvejelser om brug af data i dagtilbud.
læreplan? Og hvordan får man som pædagogisk leder blik for børnenes
perspektiv i sin ledelse? I denne artikel kan du læse, hvordan man som leder kan arbejde med faglig ledelse i et
børneperspektiv. Du kan også læse om, hvordan man indsamler small data om børnenes oplevelser og bruger dem
aktivt i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere om børnene i dagtilbud. Artiklen kommer også ind på
etiske overvejelser om brug af data i dagtilbud.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
| Vol/bind | 2018 |
| Udgave nummer | 8 |
| Sider (fra-til) | 2-6 |
| Antal sider | 5 |
| ISSN | 2446-1717 |
| Status | Udgivet - maj 2018 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Læring, pædagogik og undervisning