Abstract
I artiklen beskrives forældres og pædagogers forskellige ståsteder med hver deres opfattelser, værdier og vilkår. Forældre er forskellige. De har forskellige familieformer og opdragelsesidealer. Det beskrives som en yderligere begrundelse for at forældresamarbejde kan opleves som en udfordring. Det er i og for sig forældres og pædagogers forskellige ståsteder og deres fælles ansvarlighed for barnets trivsel, udvikling og læring, der begrunder en inkluderende tilgang til forældresamarbejdet. Det påpeges i artiklen at forældreinddragelse kan fremme inklusionen i dagtilbud. Artiklen sluttes af med en række anvisninger på felter, hvori forældre kan inddrages.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | De mange veje mod inklusion : - metoder og tilgange i pædagogers praksis |
Redaktører | Tom Ritchie |
Antal sider | 17 |
Forlag | Billesøe og Baltzer |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 230-247 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7842-329-0 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- inklusion