TY - GEN
T1 - Forløb 4: Yummy or yucky?
T2 - Undervisningsmaterialer til engelskundervisningen i 1. klasse
AU - Søgaard, Karoline
AU - Thomsen, Hanne
N1 - Ansvarlig for udvikling af engelskmaterialet er Karoline Søgaard og Hanne Thomsen i samarbejde med Dorte Albrechtsen, Birgit Henriksen og Bente Melgaard samt Amanda Kjærsgaard Riise, Kirsten Palsgaard Pedersen, Louise Visholm, Maria Kechagia, Marie Heiberg, Mette Poulsen, Mette Rask Bentsen, Michal H. Bjerg, Mille Senniksen og Rikke Dahl Jensen.
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - I dette forløb er temaet mad og måltider. Eleverne skal lære at udtrykke, hvad de selv kan lide og ikke kan lide, og til sidst i forløbet skal de lege restaurant. Der er mange aktiviteter i forløbet, og emnet lægger op til mange gode snakke om mad og kultur. Netop mad er nært knyttet til identitet, og det er vigtigt at finde en god balance mellem at anerkende og inddrage elevernes input på den ene side og at fastholde fokus på forløbets indhold på den anden. Der er rig mulighed for at arbejde med elevernes sproglige opmærksomhed i forløbet. Mange madord er transparente og hedder det samme på mange sprog – tænk på pizza, sushi, shawarma, yogurt osv. Det kan give god mening at bruge lidt tid på disse snakke, men vær opmærksom på, at det ikke kommer til at fylde for meget.
AB - I dette forløb er temaet mad og måltider. Eleverne skal lære at udtrykke, hvad de selv kan lide og ikke kan lide, og til sidst i forløbet skal de lege restaurant. Der er mange aktiviteter i forløbet, og emnet lægger op til mange gode snakke om mad og kultur. Netop mad er nært knyttet til identitet, og det er vigtigt at finde en god balance mellem at anerkende og inddrage elevernes input på den ene side og at fastholde fokus på forløbets indhold på den anden. Der er rig mulighed for at arbejde med elevernes sproglige opmærksomhed i forløbet. Mange madord er transparente og hedder det samme på mange sprog – tænk på pizza, sushi, shawarma, yogurt osv. Det kan give god mening at bruge lidt tid på disse snakke, men vær opmærksom på, at det ikke kommer til at fylde for meget.
KW - sprogtilegnelse
KW - sprogundervisning
KW - engelsk
KW - 1.klasse
M3 - Undervisningsmateriale
PB - Københavns Universitet
ER -