Abstract
Hvordan ser leg og det legende ud, og hvordan føles det – for dig? Hvad giver det muligheder for, hvad forandrer det, hvad betinger det – og hvorfor sættes legen i spil på nye måder i samtiden? I dette nummer af BUKS – Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur – har vi samlet en række artikler, der på vidt forskellige måder undersøger, problematiserer, tematiserer, kritiserer og ikke mindst udforsker leg. Leg som fænomen, som begreb og som oplevelse; som måder at være og lære sammen på og som perspektiver på at blive til nogen. Nummeret viser legens mangfoldighed og mangfoldige udtryk, og forfatterne er optagede af pædagogik og uddannelse, mellem teori og praksis og anderledes perspektiver på og forbindelser mellem kropslighed, affektivitet, pjat, styring, kunst, dannelse, relationer, læring – og leg.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur |
Vol/bind | 40 |
Udgave nummer | 68 |
Sider (fra-til) | 8-14 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0907-6581 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2024 |
Emneord
- leg