Abstract
Artiklens formål er at vise et konkret eksempel på, hvordan integration mellem forskning og under- visning kan finde sted på sygeplejerskeuddannel- sen. Tilgangen er inspireret af den britiske ud- dannelsesforsker, Mick Healey, som har udviklet en model for at integrere forskning og under- visning med fokus på inddragelse og deltagelse af studerende. Først præsenterer vi Healeys model. Derefter viser vi, hvordan førsteforfatteren (LE) har arbejdet med modellen i et fire timers under- visningsforløb på andet studieår. Målet er dels at inspirere andre undervisere til at arbejde forskel- ligt med forskningsbaseret undervisning. Dels at give idéer til inddragelse af studerende i egen forskning og udviklingsarbejde i samspil med undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 3 |
Udgave nummer | 27-årgang 2018 |
Sider (fra-til) | 12-15 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 9 sep. 2018 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- forskning
- uddannelse
- mick healey
- Pædagogik
- forskningsbaseret undervisning
- professionsbacheloruddannelser