Forståelser af leg og legefaglighed i dansk politik, forskning og pædagogisk praksis for 3-5 årige børn i dagtilbud

Anders Skriver Jensen, Vibe Larsen, Trine Holst Mortensen, Hasse Herold Møller, Karen Prins

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

2230 Downloads (Pure)

Abstract

Formålet med denne rapport er at skabe en sammenhængende forståelse af leg i danske dagtilbud, herunder legeforståelser hos centrale aktører, viden om forståelser af sammenhænge mellem leg, udvikling og læring hos de pædagogiske professionelle, og viden om, hvordan disse forståelser sætter sig gennem i en pædagogisk praksis som en legefaglighed, hvor legen understøttes og faciliteres af de pædagogiske professionelle med henblik på børns udvikling og læring.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDEA
Antal sider65
StatusUdgivet - 15 nov. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Leg
  • Legefaglighed
  • Dagtilbud
  • Forståelser af leg
  • Politik
  • Forskning i leg

Citationsformater