Abstract
Undervisningsmaterialet Fortællinger fra praksis er udarbejdet i 2024-25 i forbindelse med PROPRAX – et udviklings- og følgeforskningssamarbejde mellem forskningsafdelingen og Dagtilbud på pædagoguddannelsen, Københavns Professionshøjskole. PROPRAX undersøger, hvordan uddannede
pædagoger fra profilen DAGTILBUDSPÆDAGOGIK I UDSATTE BOLIGOMRÅDER har særlige kompetencer til at skabe pædagogiske læringsmiljøer, der bidrager med bedre muligheder for udvikling, trivsel, læring og dannelse for børn i udsatte positioner. Vi har gjort iagttagelser af pædagogisk praksis á ca. 3 timer ca. 25 gange i alt, og vi har i de samme 5 daginstitutioner i Københavns udsatte boligområder lavet interview med pædagoger og ledelse. Derudover har
vi lavet interview med en pædagogisk leder, en repræsentant for Københavns Kommune og en leder fra pædagoguddannelsen, der alle 3 har været involveret i processen omkring etableringen
af profilen.
pædagoger fra profilen DAGTILBUDSPÆDAGOGIK I UDSATTE BOLIGOMRÅDER har særlige kompetencer til at skabe pædagogiske læringsmiljøer, der bidrager med bedre muligheder for udvikling, trivsel, læring og dannelse for børn i udsatte positioner. Vi har gjort iagttagelser af pædagogisk praksis á ca. 3 timer ca. 25 gange i alt, og vi har i de samme 5 daginstitutioner i Københavns udsatte boligområder lavet interview med pædagoger og ledelse. Derudover har
vi lavet interview med en pædagogisk leder, en repræsentant for Københavns Kommune og en leder fra pædagoguddannelsen, der alle 3 har været involveret i processen omkring etableringen
af profilen.
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Antal sider | 54 |
|---|---|
| ISBN (Trykt) | ISBN 978-87-93894-90-7 |
| ISBN (Elektronisk) | ISBN 978-87-93894-90-7 |
| Status | Udgivet - 2025 |
Emneord
- Børn og unge
- Uddannelse, professioner og erhverv
- pædagogisk arbejde