Fortællinger om teknologiforståelse i læreruddannelsen: Narrativ evaluering af et nyt modul

Britta Vejen, Marie Dahl Rasmussen, Thilde Emilie Møller (Andet), Sif Haugan (Andet)

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

1861 Downloads (Pure)

Abstract

Rapporten formidler et evalueringsprojekt, som er lavet i forbindelse med implementeringen af det nye modul Teknologiforståelse og digital dannelse i læreruddannelsen på Københavns professionshøjskole. Formålet med undersøgelsen er at skabe en viden om modulet, som kan bringes ind i de diskussioner og udviklingsprocesser, som er i gang med henblik på at udvikle teknologiforståelse som en faglighed i læreruddannelsen både som en selvstændig faglighed og som en dimension i andre fag. Projektet er gennemført i perioden august 2020 til maj 2021 og er lavet som en narrativ evaluering af undervisere og studerendes erfaringer med at undervise og lære i modulet.
OriginalsprogDansk
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider54
ISBN (Elektronisk)978-87-93894-24-2
StatusUdgivet - 29 jun. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Teknologiforståelse
  • Læreruddannelse

Citationsformater