TY - RPRT
T1 - Fortællinger om teknologiforståelse i læreruddannelsen
T2 - Narrativ evaluering af et nyt modul
AU - Vejen, Britta
AU - Rasmussen, Marie Dahl
A2 - Møller, Thilde Emilie
A2 - Haugan, Sif
PY - 2021/6/29
Y1 - 2021/6/29
N2 - Rapporten formidler et evalueringsprojekt, som er lavet i forbindelse med implementeringen af det nye modul Teknologiforståelse og digital dannelse i læreruddannelsen på Københavns professionshøjskole. Formålet med undersøgelsen er at skabe en viden om modulet, som kan bringes ind i de diskussioner og udviklingsprocesser, som er i gang med henblik på at udvikle teknologiforståelse som en faglighed i læreruddannelsen både som en selvstændig faglighed og som en dimension i andre fag. Projektet er gennemført i perioden august 2020 til maj 2021 og er lavet som en narrativ evaluering af undervisere og studerendes erfaringer med at undervise og lære i modulet.
AB - Rapporten formidler et evalueringsprojekt, som er lavet i forbindelse med implementeringen af det nye modul Teknologiforståelse og digital dannelse i læreruddannelsen på Københavns professionshøjskole. Formålet med undersøgelsen er at skabe en viden om modulet, som kan bringes ind i de diskussioner og udviklingsprocesser, som er i gang med henblik på at udvikle teknologiforståelse som en faglighed i læreruddannelsen både som en selvstændig faglighed og som en dimension i andre fag. Projektet er gennemført i perioden august 2020 til maj 2021 og er lavet som en narrativ evaluering af undervisere og studerendes erfaringer med at undervise og lære i modulet.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Teknologiforståelse
KW - Læreruddannelse
M3 - Rapport
BT - Fortællinger om teknologiforståelse i læreruddannelsen
PB - Københavns Professionshøjskole
ER -