Abstract
Hvilket hverdagsliv lever børn på døgninstitution, og hvordan oplever børnene selv deres hverdag i disse rammer? Disse forskningsspørgsmål lå bag en undersøgelse foretaget som en integreret del af mit ph.d. projekt. Ambitionen har været at inkludere børn som informanter og at udarbejde en forståelse af de nævnte spørgsmål ud fra et børneperspektiv. Som et ud af flere metodiske redskaber har jeg anvendt kameraer. De deltagende børn fik udleveret et kamera, så de via deres egne fotografier kunne skabe fortællinger om deres hverdagsliv, som jeg efterfølgende har kunnet studere.
Kapitlet indeholder en metodisk diskussion af informantskabt visuelt datamateriale.
Kapitlet indeholder en metodisk diskussion af informantskabt visuelt datamateriale.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier : En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning |
Redaktører | Kim Rasmussen |
Antal sider | 32 |
Udgivelsessted | Roskilde |
Forlag | Roskilde Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2013 |
Sider | 81-113 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7867-396-1 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- børnekultur
- børn som informanter
- børns oplevelser
- børns fotografier
- metodologi
- Døgninstitution for børn og unge