Fra politik til didaktik-praksisfaglighed i håndværk og design

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Det vises, hvordan praksisfaglighedsbegrebet er udsprunget af erhvervsorienterede og politiske diskurser og fremlagt som almendidaktiske elementer. Det kræver oversættelse af begrebet fra en almen didaktik til en fagdidaktisk praksis i de enkelte fag, hvis de politiske intentioner skal opnås. Oversættelsen til faget håndværk og design behandles med referencer til de tidligere fag sløjd og håndarbejde - og med afsæt i materiel kulturdidaktiske perspektiver
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUnge Paedagoger
    Vol/bind81
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)70-76
    Antal sider6
    ISSN0106-5386
    StatusUdgivet - 2020

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • praksisfaglighed
    • folkeskole
    • håndværk og design (skolefag)
    • undervisning

    Citationsformater