Abstract
I dette paper vil jeg diskutere, hvordan globaliseringsprocesser får betydning for småbørnspædagogikken og daginstitutionsfeltet og viser sig som forandringer og kompleksiteter i småbørnspædagogiske værdier samt forståelsen af pædagogisk arbejde1. Jeg vil vise, at de forandringer, der sker i småbørnspædagogiske værdier og forståelsen af pædagogisk viden og faglighed får betydning for marginaliseringen eller anerkendelsen af mangfoldige børne- og familiegrupper, og jeg vil diskutere, hvordan aktionsforskning metodisk og videnskabsteoretisk på den ene side kan bidrage til en forståelse af disse processer og på den anden side også selv udfordres af disse processer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2022 |
Status | Udgivet - 2022 |
Begivenhed | Velfærd og viden i krise - aktionsforskningens bidrag og udfordringer: 13. nationale forsknings konference i Dansk Aktionsforskningsnetværk - Københavns Professionshøjskole, Kbh. , Danmark Varighed: 17 nov. 2022 → 18 nov. 2022 Konferencens nummer: 13. |
Konference
Konference | Velfærd og viden i krise - aktionsforskningens bidrag og udfordringer |
---|---|
Nummer | 13. |
Lokation | Københavns Professionshøjskole |
Land/Område | Danmark |
By | Kbh. |
Periode | 17/11/22 → 18/11/22 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- globalisering
- småbørn
- aktionsforskning