Grønt iværksætteri som gymnasiedidaktik

Nanna Jordt Jørgensen, Lars Christensen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

14 Downloads (Pure)

Abstract

Fokus på grønt iværksætteri i gymnasierne kan være med til at understøtte elevernes forståelse af bæredygtighed og afklaring af, hvorvidt og hvordan grønt iværksætteri kan præge deres kommende uddannelses- og karriereveje. Projektet Grønt Iværksætteri har haft til formål at styrke elevernes læring om - og motivation for grønt iværksætteri ved at udvikle og forankre en ny didaktik samskabt af elever, lærere og aktører inden for grønt iværksætteri og didaktik. Denne rapport giver på baggrund af projektets erfaringer et bud på 7 didaktiske principper med tilhørende didaktiske greb, som vi håber, kan inspirere undervisning i grønt iværksætteri på andre gymnasier.

OriginalsprogDansk
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
StatusUdgivet - 2025

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse for Bæredygtig Udvikling

Citationsformater