TY - RPRT
T1 - Grønt iværksætteri som gymnasiedidaktik
AU - Jørgensen, Nanna Jordt
AU - Christensen, Lars
PY - 2025
Y1 - 2025
N2 - Fokus på grønt iværksætteri i gymnasierne kan være med til at understøtte elevernes forståelse af bæredygtighed og afklaring af, hvorvidt og hvordan grønt iværksætteri kan præge deres kommende uddannelses- og karriereveje. Projektet Grønt Iværksætteri har haft til formål at styrke elevernes læring om - og motivation for grønt iværksætteri ved at udvikle og forankre en ny didaktik samskabt af elever, lærere og aktører inden for grønt iværksætteri og didaktik. Denne rapport giver på baggrund af projektets erfaringer et bud på 7 didaktiske principper med tilhørende didaktiske greb, som vi håber, kan inspirere undervisning i grønt iværksætteri på andre gymnasier.
AB - Fokus på grønt iværksætteri i gymnasierne kan være med til at understøtte elevernes forståelse af bæredygtighed og afklaring af, hvorvidt og hvordan grønt iværksætteri kan præge deres kommende uddannelses- og karriereveje. Projektet Grønt Iværksætteri har haft til formål at styrke elevernes læring om - og motivation for grønt iværksætteri ved at udvikle og forankre en ny didaktik samskabt af elever, lærere og aktører inden for grønt iværksætteri og didaktik. Denne rapport giver på baggrund af projektets erfaringer et bud på 7 didaktiske principper med tilhørende didaktiske greb, som vi håber, kan inspirere undervisning i grønt iværksætteri på andre gymnasier.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Uddannelse for Bæredygtig Udvikling
M3 - Rapport
BT - Grønt iværksætteri som gymnasiedidaktik
PB - Københavns Professionshøjskole
ER -