Abstract
Myndighedsrådgivere i socialforvaltninger, der arbejder med børn og unge med en autismespektrumforstyrrelse eller en ADHD-diagnose, befinder sig i et krydsflet af forskellige forståelser af disse diagnoser og mere generelt af handicap. Dette hænger sammen med deres samarbejde og interaktion med barnet samt de mange forskellige aktører, der er i barnets liv. Aktører, som ofte har forskellige forståelser af og perspektiver på, hvordan barnet og den situation, barnet befinder sig i, kan forstås. Således knytter de forskellige handicapforståelser sig ofte til, hvem der ser på barnet, og i hvilken kontekst barnet eller den unge observeres.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Diagnoser i myndighedsarbejde : Børn og unge med autisme eller ADHD |
Redaktører | Cecilie K. Moesby-Jensen |
Antal sider | 26 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Samfundslitteratur |
Publikationsdato | 1 jun. 2019 |
Sider | 23-48 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-3148-4 |
Status | Udgivet - 1 jun. 2019 |
Emneord
- Børn og unge
- Socialt arbejde og sociale forhold