Historiefaget i det 21. årh. - et refleksivt og undersøgende fag fra 3. til 9. klasse

    Publikation: AndetFormidling

    Abstract

    Du skal nu i gang med at læse en artikel som introducerer til en række aktuelle fagdidaktiske udfordringer i historiefaget bl.a.: Hvordan ændrer vi elevernes opfattelse af historiefaget som læsetungt? Hvordan kan vi aktivere elevernes nysgerrighed og få dem til at gøre historie? Hvordan skabes progression fra 3. til 9. klasse? Og hvad er det for kompetencer, som faget arbejder med? Artiklen har et anvendelsesorienteret sigte, så du kan blive inspireret til øvelser og tilrettelæggelse af undervisning, der aktiverer elevernes nysgerrighed og opdagelsesglæde. Artiklen er baseret på nyeste fag-didaktiske forskning og teori og har sit fokus på historie som et undersøgende fag, hvorfor den præsenterer relevante begreber ift. Historiefaget som et kompetencefag.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato12 sep. 2017
    StatusUdgivet - 12 sep. 2017

    Emneord

    • læreruddannelsen
    • historiedidaktik
    • historisk tænkning
    • kompetenceorientering

    Citationsformater